Robuchon



Po adopcji foczki ze Stacji Morskiej w Helu marka rozwija ekologiczny program edukacyjny i rusza z akcją skierowaną do szkół i rodzin.
BRITA uruchomiła specjalną platformę #FiltrujemyDlaBałtyku i kontynuuje program, którego celem jest ograniczenie ilości plastikowych śmieci w Bałtyku. Marka idzie o krok dalej w swoich działaniach i startuje z akcją skierowaną do nauczycieli i rodziców. Bohaterką akcji jest foczka adoptowana przez markę BRITA we współpracy z Fokarium Stacji Morskiej im. Prof. Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu, której nadano imię Britka.

Do dziś na całym świecie pojawiło się już 9,1 mld ton plastiku, a tylko 9% trafiło do recyklingu. Szacuje się, że nawet 15 milionów ton plastiku trafia rocznie do mórz i oceanów. Bałtyk nie jest wolny od problemów, z którymi boryka się Morze Śródziemne czy Ocean Spokojny, a jest tak blisko nas. Dlatego należy o niego zadbać, bo sam się nie obroni. BRITA jako marka odpowiedzialna społecznie postanowiła odpowiedzieć na te potrzeby między innymi rozwijając akcję #FiltrujemyDlaBałtyku,której częścią jest program edukacyjny skierowany dla dzieci w wieku szkolnym.

– Chcemy przysłużyć się Bałtykowi nie tylko przez produkty, ale również przez edukację na temat naszego morza. Dlatego uruchomiliśmy program #FiltrujemyDlaBałtyku który umożliwia prowadzenie działań równolegle na kilku płaszczyznach – mówi Maja Kulikowska Marketing Manager z BRITA Polska.
– Zależy nam, by jak najszybciej i najskuteczniej ograniczyć ilość plastiku trafiającego do śmieci. Akcja edukacyjna skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, ponieważ jesteśmy przekonani, że jeśli naprawdę ma się coś zmienić – to trzeba zacząć edukację od najmłodszych lat. Wierzymy we wrażliwość, empatię i otwartość dzieci, dlatego między innymi bohaterką naszego programu jest sympatyczna foczka, którą adoptowaliśmy i która będzie swoistym przewodnikiem po świecie ekologii. Chcemy pokazać dzieciom, jak ogromny wpływ na świat mają ich codzienne wybory i zachowania. A jeśli nauczą się dbać o Bałtyk, będą wiedziały, jak w przyszłości dbać o resztę świata. Jeżeli nauczą się dbać o Bałtyk, one i ich dzieci będą mogły cieszyć się jego pięknem przez wiele kolejnych lat. – dodaje Maja Kulikowska z BRITA Polska.

Produkty BRITY służą do filtrowania wody z kranu, dzięki czemu zmniejszają liczbę zużywanych jednorazowych plastikowych butelek, a im mniej zużytych butelek, tym mniej trafia ich do kosza, na wysypiska, czy nawet do lasów, na ulice, na plaże a potem także do Bałtyku. W DNA marki BRITA wpisana jest dbałość o środowisko naturalne.

Dlatego BRITA podjęła szereg działań mających na celu ochronę planety i edukację ekologiczną. We współpracy ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego BRITA adoptowała i wsparła rehabilitację foczki – Britki, która już od maja pływa zdrowa u wybrzeży Skandynawii i Niemczech, a dzięki nadajnikowi możemy TUTAJ obserwować jak radzi sobie z powrotem do środowiska naturalnego. BRITA wspólnie ze Stacją Morską odkrywa przed dziećmi świat bałtyckiej fauny i flory, opowiadając o jego potrzebach i problemach, z którymi boryka się na co dzień.



W ramach programu #FiltrujemyDlaBałtyku powstały interaktywne scenariusze lekcji dla nauczycieli z podziałem na różne grupy wiekowe, a także materiały wspierające dla rodziców do wspólnych zabaw w domu oraz pakiet materiałów multimedialnych: animacja z Britką w roli głównej, spoty video z prawdziwymi fokami z Stacji Morskiej w Helu „Dzień z życia Britki”, a także specjalne lekcje video o fokach i mikroplastiku. Wszystkie materiały dostępne są na www.filtrujemydlabaltyku.pl. Program #FiltrujemyDlaBałtyku zostanie wsparty komunikacyjnie kampanią telewizyjną, displayową na wybranych edukacyjnych platformach i portalach branżowych kampanią w social mediach. Do szkół, dyrektorów i nauczycieli w całej Polsce skierowane zostanie zaproszenie do akcji w formie mailingu. Dodatkowo akcję wspiera grupa wybranych influencerów związanych z tematyką ekologii i świadomego stylu życia. Za koncepcję projektu, rozwój aktualnej platformy komunikacji marki Brita oraz koordynację współpracy ze Stacją Morską odpowiada agencja Freundschaft (dawniej: Scholz&Friends Warszawa | Grupa S/F).

O marcie BRITA BRITA jest jedną z wiodących światowych firm w dziedzinie optymalizacji i indywidualizacji wody pitnej. Założona w 1966 roku - wynalazca dzbanka filtrującego do wody dla gospodarstw domowych - opracowuje, produkuje i dystrybuuje szeroką gamę wysokiej jakości filtrów do wody do użytku prywatnego (dzbanki i butelki filtrujące do wody, systemy nakranowe oraz podzlewowe), do użytku komercyjnego (sektor hotelowy, restauracje, catering i vending) oraz dystrybutory wody zasilane z sieci dla biur, szkół, restauracji i sektora opieki wrażliwej na higienę (szpitale, domy opieki).

Materiały Video dostępne także:
1. Animacja: https://www.youtube.com/watch?v=It4qYSQ2-AQ 
2.Dzień z życia Britki, wersja dla młodszych: https://www.youtube.com/watch?v=lKh4DeMrmpM
3. Dzień z życia Britki, wersja dla staryszch: https://www.youtube.com/watch?v=pzmvvSmop5c